Zapach lawendy ...


Ciepła kąpiel z unoszącym się zapachem lawendy to coś co mnie relaksuje i rozluźnia...
W związku z tym szukałam produktu, który zapewni mi ten piękny zapach...  Szukałam, znalazłam i doszłam do pewnych wniosków .. ale o tym w dalszej części.
Poniżej produkty o zapachu lawendy jakie testowałam..
1. Stara Mydlarnia Lawendowy kawior do kąpieli, pojemność 500 ml w cenie około 35 zł
2. Olejek eteryczny lawendowy ( firmy ETJA), pojemność 10 ml w cenie ok 8 zł
3. Yankee Candle , lemon lavender wosk, w cenie ok 7 zł
4. Podgrzewacze lawendowe , (firmy Bolsius) w cenie ok 8 zł

Lawendowy kawior to produkt, który głównie bardzo ładnie wygląda . Butelka jest szklana z korkiem. Zapach jest ładny, naturalny. Jednak po wsypaniu do wanny staje się bardzo subtelny, jak dla mnie zbyt delikatny. Kulki się zlepiły i obecnie gdy jestem w połowie opakowania mam duży problem by je wydobyć z wnętrza butelki. Uważam, też że cena jest dosyć wysoka.
Wosk również ma ładny naturalny zapach ale z kolei dla mnie zbyt intensywny, szczególnie jeśli uwalnia się on w małej przestrzeni jaką jest moja łazienka.
Podgrzewacze lawendowe są generalnie lawendowe tylko w kolorze, nie pachną zbytnio i nie zapewnią zapachu w pomieszczeniu.
I tu dochodzimy do najprostszego rozwiązania i najmniej spektakularnego, do produktu nr 1 czyli olejku lawendowego. 

Kąpiel :
Już 6 kropli wlanych do wanny w połowie napełnionej ciepłą wodą zapewnia piękny naturalny, kojący zapach oraz ma dobroczynne działanie dla skóry.
Można też korzystać z kominka, wlewając kilka kropli do gorącej wody , wtedy zapach unoszący sie w powietrzu będzie równie przyjemny.

Dlaczego warto korzystać z olejku lawendowego ( i dlaczego warto zrezygnować z innych produktów o zapachu lawendy).
  • niska cena
  • duża wydajność
  • naturalny produkt ( bez chemicznych dodatków)
  • naturalny zapach
  • szansa na : uspokojenie, zmniejszenie bezsenności i napięcia nerwowego
  • szansa na : zmniejszenie zmarszczek, wygładzoną skórę
  • można wspomóc leczenie : reumatyzmu, migreny, ran, oparzeń
  • posiada właściwości : bakteriobójcze, grzybobójcze i owadobójcze
  • odstrasza mole 

3 komentarze:

  1. a ja zapachu lawendy nie znoszę niestety :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również jak pani wyżej nie znosze tego zapachu. Może dla tego, że wlaśnie kojarzy mi się z molami

    OdpowiedzUsuń
  3. :) można kupić olejek o dowolnym zapachu i także zastąpi on sztuczne produkty :)

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli podobał Ci się post, zostaw komentarz. Bardzo lubię je czytać i dają mi motywację do tworzenia kolejnych wpisów.